Alla inlägg den 19 november 2011

Av Shelley-Ann Thörnqvist - 19 november 2011 10:00

Fantastiskt bra dag med många positiva pralinälskare. Tänk att man kan dekorera praliner på så många olika sätt. Jag lärde mig mycket idag. Det var roligt. Jag gjorde en tryffel som tog många fler timmar än receptet påstod men slutet gott, ingenting kvar ::)) Vi rullade tryfflarna i kakao och någon ville rulla sin pralin i kanel.En del dekorerade flitigt med vit choklad. Det såg såå festligt ut  

Vi använde Fair Trade choklad och en del av Odenses produkter.

Fast att jag hade testat recepterna blev resultatet olika, kan bero på kylskåpet kanske?

Chokladformer i silikon är miljövänliga fast att de är dyra. Jag hittade ischokladformer som var formade som söta hjäratn. Sådana kan man nog använda till att göra små choklad hjärtan till fester, högtider eller fina middagar.

Igår gjorde jag och min dotter choklad med kolafyllning, det smakade som Riesen sa barnen. De använde jag som bordsdekoration och sedan bjöd vi alla på de med en kopp kaffe till. Det var en ny mörk choklad jag köpte, jag kommer inte ihåg vart jag köpte den men den var fin som överdragschoklad.


Jag sålde två av mina chokladböcker idag också.

Det var roligt att andra delar mitt brinnande intresse för vitamin C för CHOKLAD ::)) 


Laktosfrichoklad 

  Jag fick en fråga av en deltagare idag som är mamma till ett barn som är laktosintolerant.

- Nu vet jag vilken choklad hon kan äta! WIENERNOUGAT innehåller bara mandel, socker, kakaosmör, kakaomassa och arom!


Fick smaka på Marabous mjölkchoklad ikväll med paranötter, jag säger bara,mmmm gött ::))

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards