Alla inlägg den 2 december 2013

Av Shelley-Ann Thörnqvist - 2 december 2013 23:18

Helgenschokladverkstäder var fyllda med trevliga människor från hela Värmland! Tänk att det finns så görgoa människor som bor här.

Det var några damer i den ena gruppen som har gett ut en bok synd att de inte tog med den, det skulle ha varit roligt att titta i.

Tänk att en kolafyllning kan vara så busig men vi lyckades med den till slut, lite grädde kan uträtta under!

Att gjuta en pralinform kan också kräva concentration och alla satt sin egen personlig 'touch' på sina praliner, härligt att se! Att vika fina lådor till pralinerna var ett litet bekymmer men vi kämpade tappert och lyckades få några riktigt fina askar till pralinerna.

Fick hjälpa en mamma som hade bokat gympasalen med att försöka komma in i ett förråd. Det gick inte så bra men jag kom på att vi kunde ringa till vaktmästaren - som tur var hade jag hans telefonnummer i min telefon.


Jag fick reda på att det fanns en gårdsbutik i Segerstad utanför Grums som säljer Sydafrikansk choklad. När jag får tid ska jag åka dit och kolla sortimentet. De har många andra närproducerade produkter tex honung som jag använder i min tryffelblandning  :)

Fick också reda på en affär som säljer mycket tillbehör i Karlstad, så roligt med alla tips. Jag ska lägga upp en del bilder lite senare. Damerna tyckte det var ok att vi gjorde det.

Tiden försvann väldigt fort, det kanske är så när man ha roligt! 

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards