Alla inlägg den 6 december 2013

Av Shelley-Ann Thörnqvist - 6 december 2013 20:00

Jag har samlat på mig en massa ingredienser som jag ska testa under helgen då jag försöker hitta den ultima svenska tryffelen/the Ultimate Swedish Truffle.

Är det en tryffel med hjortron, med blåbär, med lingon, med hallon med lakrits, salmiak eller en tryffel med rökt älgkött (en del dyra chokladmärken har faktiskt bacon i :) eller en tryffel med dill och gräslök? Vi få se vad vi kommer fram till.

Det är kanske bara en tryffel med Löfbergs Lila kaffe och extra smör och grädde.

Varför inte en bearnnaise tryffel, hmm det känns lite komplicerat, men jag tror faktiskt att de flesta gillar knäck i en tryffel så jag ska göra knäck, krossa det och hälla blandningen i min tryffelmix jag tror att resultatet kommer att vara fantastiskt! Jag återkommer med mina resultat :)






Av Shelley-Ann Thörnqvist - 6 december 2013 00:23

Nu har jag lagt upp bilderna från en av helgens chokladverkstäder, kolla gärna under Helgens verkstäder. Här har ni ett litet smakprov på en tryffelblandning som kan bli upp till 240 små gulliga tryfflar :)


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards