Alla inlägg den 26 mars 2014

Av Shelley-Ann Thörnqvist - 26 mars 2014 11:07

Hej på er!

Det var länge sedan jag bloggade för att jag har haft och har så himlamycket att göra, vara med på och så vidare!

Livet leker som man säger och jag leker med det är ju roligt att leka !

Iallafall kära läsare så har jag varit på Barnmässan i Karlstad under helgen och träffade en massa trevliga människor som jag tänkt skriva lite om och lägger upp här på bloggen.

Jag måste bara säga att Linda Klemner som ordnar barnmässan varje år gör ett otroligt fint jobb och sedan att pengarna skänkas till olika välgörenhetsändamål är ju toppen, tack Linda !!

Pengarna går till Läkarmissionen i år tror jag.


Barnmässan stödjer Läkarmissionen i år :9
Den här risbördan väger 40 kilo och Askalech är inte mer än 8 år gammal. Hon och många andra barn tvingas gå flera kilometer upp på Entotoberget i Addis Abeba för att samla ris som arbetsgivarna säljer som bränsle. Till helgen pågår BARNmässan i Karlstad som stöder vårt arbete att befria barnen från slavarbetet. Vi finns på plats och låter den som vill testa att lyfta en risbörda med samma vikt.

Photo: Den här risbördan väger 40 kilo och Askalech är inte mer än 8 år gammal. Hon och många andra barn tvingas gå flera kilometer upp på Entotoberget i Addis Abeba för att samla ris som arbetsgivarna säljer som bränsle. Till helgen pågår BARNmässan i Karlstad som stöder vårt arbete att befria barnen från slavarbetet.  Vi finns på plats och låter den som vill testa att lyfta en risbörda med samma vikt.


Här testar vi samma börda:)

Photo

Photo

Det var jättetungt ju!



Photo


jag träffade några damer som tillverkar plagg av gamla retrotyger och de var himlamysiga.


Här har vi Britt och Marianne och deras mysiga plagg för barn :)

   


Jag träffade några trevliga killar som var superhjältar som ställde upp på en bild (man vet aldrig när man behöver en supperhjälte ;)

ZEST

Eftersom jag gillar mat och har numera fått titeln 'matinspiratör' för det är ju det du gör (enligt de som tror på mig :) så gick jag runt och pratade (och fotade) med en massa människor om ekologisk mat, recept, idéer, nya företag och så roligt det var! Jag träffade en väldigt snäll kock på ett företag som heter Zest med en broschyr där det står Try *Organic Food or as your grandparents called it FOOD! Jag tror att han sade att han heter Gudeon och jag frågade ifall han skojade men det gjorde han inte, han var en rolig kock med goda små bakverk kanske man kan kalla dem. Den ena kallade han för kanelbulle filé tror jag. Han sade att smaken påminner om den innersta (och enligt honom och andra) godaste delen i en kanelbulle. Den andra var mer i min smak med kakao och cashewnötter. Jag tyckte det skulle smaka bättre ifall man hade 50/50 så det gjorde den snälla kocken och jag fick smaka igen, mums var det!

PhotoPhoto: The chef with the very interesting name Gudeon :)

Milla Tailor

Jag träffade en kurskamrat på barnmässan som gjorde reklam för High Chapparal som har startat sin verksamhet här på Hammarö, en egen skrädderi. Hon syr allt och är väldigt duktigt:) Vi hade jätteroligt på kursen och blev inspirerade an varandra tror jag, en massa positiv energi i en och samma rum :)Photo: I met my course colleague from Milla Tailor here too!

Ekologisk matbutik i Karlstad Anna's

Trevliga personal med engagemang!

Photo

Köpte en mässerbjudande med ekologiska varor som vi ska testa :) 

Photo

Trevlig dam som bjöd på ekologiska glassar utan en massa tillsatser :)

Photo

Naturskyddsföreningen var också där och passade på att dela ut broschyrer som visar att ett barnrum är det mest utsatta rummet i huset för miljögifter, usch va hemskt!

Photo: Ian Preese's wife Anna Sofia was here too :)

Anna-sofia Preese är en mycket trevlig dam som informerade om Naturskyddsföreninegn i Karlstad.

En rolig dag med mycket tänkvärt och möten med många liksinnade trevliga människor.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards