Direktlänk till inlägg 28 november 2013

Chokladätandet och mens

Av Shelley-Ann Thörnqvist - 28 november 2013 00:03

Det är säkert fler kvinnor än jag som äter choklad i förebyggande syfte, före och under mensen och det gör underverk! Visst kan man träna bort en del också men chokladen gör verkligen skillnad! 

Läste en intressant artikel om hur ICA har försökt hjälpa till:

Startsidan / Min Ekonomi2013-10-09

Säljer choklad bland bindorna

Ica testar nytt säljknep mot kvinnor

Foto: Läsarbild

Choklad i hyllan för bindor och tamponger.

Det är Ica:s nya säljknep som riktar sig till kvinnor som har mens.

– Vi har fått många positiva reaktioner, säger Dan Nilsson, butikschef på Ica Maxi i Karlstad.

 

Sedan några veckor tillbaka har flera Ica-butiker runt om i landet testat ett nytt säljknep. I hyllan för tamponger och bindor har butikerna smugit in en chokladlåda och texten ”För att du är värd det”. Förhoppningen är att det ska få kvinnor som har mens att köpa choklad.

"Fräckt"

– Vi har gjort det sen förra veckan och har sedan dess fått många positiva reaktioner från kunder som tycker att det är ett roligt sätt att samexponera på, säger Dan Nilsson, butikschef på Ica Maxi i Karlstad, som är en av butikerna som testat knepet.

Om det har ökat försäljningen är oklart. Men på sociala medier har flera kritiska röster höjts om att försäljningsknepet är lite väl ”fräckt”.

"Jättebra"

Kunden Sofia som handlar på Ica Maxi i Karlstad förstår inte kritiken.

– Jag tycker det är ett jättebra initiativ. En bra service för oss kvinnor. Och självklart köpte jag choklad. 

  •  
    En rolig artikel och ett jättebra initiativ, tack för att ni tänker på oss :)
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Shelley-Ann Thörnqvist - 24 november 2018 14:47

           Så roligt att vara med på den kända värmländska författaren Henrik Molenius boksignering idag. Tack så mycket Henke!!   ...

Av Shelley-Ann Thörnqvist - 3 februari 2018 18:02

    Min son ville gå på Melodifestivalen. Vi diskuterade och tyckte de var lite dyra men okej tänkte jag vi kan kolla efter biljetter ifall det fanns till ett rimligt pris. Det var SLUTSÅLD allt var borta!! Vi nöjde oss med att åka in till stan och...

Av Shelley-Ann Thörnqvist - 28 december 2017 13:22


  Den här julmusten smakade jättegott när den var välkyld. Det fanns en eftersmak av kaffe. En del tyckte inte om den men jag klagar inte jag gillade kaffesmaken! ...

Av Shelley-Ann Thörnqvist - 28 december 2017 12:38


  Blåbärsinspektören kollar nästa års blåbärsskörd :) Tror att hon var nöjd med blåbärsrisets kvalité. ...

Av Shelley-Ann Thörnqvist - 28 december 2017 01:31

          Kyckling Mozzarrella Jag gjorde ett litet snitt i några kycklingfiléer och fyllde snitten med hackade oliver. Jag hade röktskinka och tomatskivor på plus ett mozzarrella täcke med oregano och lite olivolja, salt och peppar. Min ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards